Uppe med tuppen......

.....var maken idag och jag kunde känna kaffedoften, som låg kvar när han åkte iväg och kollade att allt var iordning inför enmilavandringen.
Jag beslutade dock att ligga kvar en bra stund till och fortsätta sova lite till.
Slutligen var det iallafall dags även för mig att kravla mig ur "bingen", efter att ha hämtat kaffe med macka först.
Till middag serverade Inga vår gemensamma favorit: Stuvad spent med tillbehör. Vi intog måltiden i ett soligt glashus. Därefter började jag så smått reka i förrådet och skjulet, efter potentiella loppisföremål.
Hittade morfars egenhändigt snickrade trätrappstege (som dammades av) och "gatuprataren" i skjulet.
Inne i syrummet fanns en del andra prylar och sen ska ju alla handgjorda tröjor, fuskvantar, bakdukar och bläckfiskar få vara med......samt en del äggtemperamålade saker.
Har även beslutat att alla som handlar något, ska få fars bok "Hågkomster" som present.
Planerade också igår inför en dagsutflykt med bonusdottern (hennes födelsedagspresent) att äga rum i början av maj.
Maken tog bilen (efter fikat) med på en sväng för att plocka in grejer efter vandringen och jag har bänkat mig för Premier League-match: Fulham-Liverpool. 
 
Inga tyckte vi förtjänade en glassdrink igår kväll........
 
Delikat söndagmiddag........
 
Därute i glashuset, börjar loppisfynden samla sig.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0