Inte heller två dygn.......

....... med glukolspolning, visade sig räcka för att lösa pann-problemet. 
Då han i eftermiddag återkom, uppdagades att fler larm gick när spolningen togs bort. Cirkulationspumpen behövde bytas, för den var slut och en annan kille kom med en ny. Men inte heller detta hjälpte fullt ut. Nu visar det sig att hela systemet med golvvärmen behöver spolas/rensas för nånstans är det stopp.
Därför kommer han tidigt imorron bitti och försöker sig på även detta. Riktigt känner och ser hur tusenlapparna fladdrar iväg.....den ena efter den andra osv.
Men innan dess hade solen hunnit skina hela dagen och smält undan en del av eländet.
Jag tog bilen med på en inköpstur vid lunchtid och mitt inne i Tibro fick jag bromsa in lite snabbt, för en lastbil blockerade ena delen av körbanan och andra lastbilar hade problem att ta sig förbi.
Då lossnade ett stort isflak från mitt biltak och gled ner över hela vindrutan. Fick sätta på varningsblinkers mitt på gatan och ut för att få av sjoket, för såg ingenting.
Väl hemma igen serverade Inga kotletter med pommes och sallad. 
Alldeles nyss åt jag min semla som också följde med hem, i matkassen. Den smakade utmärkt.
Symötet vann iallafall åttio kronor på Joker .....nu igen. En månad sen sist.
 
Alla hjärtans dag........ sen en tid tillbaka även på vår ytterdörr.
 
Maken fick lite godis......
 
Jag köpte mig en våreld........
 
Min portion onsdagsmiddag.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0