Kallt och soligt.......

.......väder vaknade vi till idag. Minus tio sa termometern vid nio, då jag hämtade mig lite kaffe och en rostmacka. Det var ganska skönt att krypa tillbaka i sängen, med min Liverpool-filt ovanpå täcket.
Kom väl så småningom ur sängen, men det tog ett bra tag.
En varm dusch och samtal till sonen, för att kolla om han var på jobbet.
Åkte dit med en kasse, däri fanns bland annat julbocken i cement som jag glömde ge dem i julas.
Det var väldigt kallt och blåsigt på parkeringen, den lilla stund jag var utanför bilen. Lyckades dock hinna sparka av en massa snö från hjulhusen, medan vi bytte några ord.
Vidare till COOP för proviantering och därefter ett stopp hos Blommans Deli, för lite "fredagsgodis".
Maken skulle under tiden värma ärtsoppa och steka pannkakor, vilket han gjort.
Men han kände sig inget vidare, så återvände till sängen en stund för att kurera sig. Får hoppas han piggnar på sig, så han kan äta sin räkmacka som jag inhandlat till honom. Själv ska jag äta en bit räktårta.
Plötsligt ringde det på dörren, för vilken gång i ordningen besökande till grannen gått fel, är svårt att hålla räkning på. Men ett flertal gånger har det hänt senaste året. Denna gång lät vederbörande sin bil stå på tomgång, blockerande hela vår utfart.....medan han besökte grannen för att uträtta sitt ärende.
Jag gick ut för att kolla postlådan och kunde då samtidigt säga lite syrligt att "det var ju tur att inte jag skulle ut med min bil" . Sen visade jag att grannen hade ett tydligt A på sitt hus och vi ett lika tydligt B.
Föreslog också att han skulle lära sig parkera bättre.......... lite bitch alltså.
Sen skottade jag av altanen.........
 
En skata hade gjort en "snöängel" på altanen.
 
Ett nytt påbörjat projekt.........VAD ska det bli?
 
En hög stekta pannkakor åstadkom maken till middag....och ärtsoppa.
 
Lite kvar........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0