Lite nytta........

....på ståd- och tvättfronten, var det hög tid för idag.
Så startade därför måndagsförmiddagen med att ladda tvättmaskinen och sätta Inga i arbete med att dammsuga huset.
Då det fanns rester att konsumera, behövdes inte nån omfattande matlagning inför lunchen.
Men fåglarna behövde påfyllning därute i buren. Dit har även sorkarna hittat för att proviantera, kan meddelas. Två små hål (ett inne i buren och ett strax utanför) fick jag se när jag fyllde på frön och talgbollar.
Det dröjde inte länge förrän två stycken hackspettar siktades i plommonträdet och åtminstone den ena var snart i buren och försåg sig med mat.
Nu får jag nog stänga fönstret i sovrummet, då det vädrat några timmar. Ska bli riktigt skönt med en nybäddad säng där till kvällen. 
Inga har lovat att hon ska göra bäddningen.....i god tid innan sänggåendet.
Själv var jag ute och försökte fylla igen sorkhålen. Vi får väl se hur jag lyckades, om den kanske blir "irriterad" och gräver nya.
 
Han lät sig väl smaka........
 
.........och under dagen har himlen varit blekblå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0