Min födelsedag.........

....startade med att Inga gjorde två leverpastejmackor till mig. Syster ringde och grattade strax därefter. 
Massor av grattishälsningar trillar in på Facebook, däribland ett foto på dottern med två söner.
De satt på Arlanda och väntade på take off till New York, första dagen på sitt sportlov.
Mötet jag skulle på imorron i Hjo blev inställt. Ska ändå dit .....till sjukgymnasten, men kan åka två timmar senare.
Dagen fortsatte med ett besök av kompisen, med en blomma och vi tog en kopp, samt smakade på Ingas toscatårta därtill.
Precis när sen potatisarna till middagen var färdigkokta, ringde det igen på dörren och där stod resekompisen. Även hon förärade mig en blomma.......
Jag sköt på middagen och serverade henne en kopp kaffe med tosca, vi pratade en stund.
Fick ringa bonusdottern och flytta fram vår födelsedagsdate en timma, så jag hann äta middag. Idag serverade Inga Dafgårds kåldolmar.......
Nu har jag varit på utflykt till Tibro och blivit bjuden på fika hos Bagar'n, samt fått ytterligare en blomma och lite till. I gengäld fick hon några örhängen och en utlovad bilresa senare i vår, på några dagar.
Enda önskemålet hon hade var att vi då gjorde ett besök på tyg-skroten i Kinna (hahaaa).
Nu åter i fåtöljen för att kurera en obstinat lårmuskel (den gillade inte fikastolar) och bevaka Newark-landningen på flightradar.........
 
Inga bakade igår en tosca....för säkerhets skull.
 
Frukost.......
 
Grattishälsning från Arlanda........
 
Här är de klara för start.......
 
Första blomman.......
 
Andra blomman.......
 
Bjuden på fika och så fick jag då en blomma till........plus lite godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0