Nyttotur till Hjo.....

....... som planerat, för att hämta en verifikation och komplettera en uppgift.
Innan jag startade resan mot Hjo, var jag och ställde av en liten födelsedagshälsning till en kompis.
(Visade sig sen att hon redan åkt till Hjo....hon också)
Sol i ansiktet hela vägen dit, men fanns extra glasögon i handskfacket att nyttja.
Syster var inte särskilt glad över att jag kom dit. Hon vill (har inte riktigt förmågan) att ta in vad det innebär att bli pensionär, med kraftigt minskad ekonomi som följd. Vilket gör att hon tror att det är jag som är ansvarig och "elak". Ganska otacksamt och jobbigt, även om jag rent logiskt fattar att hon inte kan ta in sin nya situation fullt ut.
Dock har jag god hjälp av hennes assistenter och ska vara med på deras arbetsplatsmöte nästa vecka och redogöra för den nya situationen.
Lämnade även kvar en kasse med hennes födelsedagspresenter, vilka hon inte ens uppfattade att jag hade med mig.
Nåväl, efter detta blev det en snabbis in hos Hobby-affären och därifrån kom jag hyfsat snabbt, med en kasse.
Hem för att se Liverpool spela tidig match, halv två. Gick bra och blev en bortavinst med 4-1, samtidigt som jag åt thai-rester till middag. Maken hade bakad poatis-rester, på sin meny.
Tog därefter en mini-promenad, förbi postlådan och för att återlämna en liten kakburk hos grannen.
Inomhustemperaturen har så sakteliga börjat återgå mot vår normala nivå............
Nu har jag bara renskrivningen kvar att utföra på årets god man-redovisning.
Men det är absolut ett söndagsnöje......... så det får alltså bli imorron.
 
Grattis......sa grodan, till kompisen.
 
Lite smått och gott till både fåglar och oss, från affären.
 
Liverpool-t-shirten åter på rätt plats......efter att ha vilat över jul.
 
Skymningen dröjer numera till runt halv sex.........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0