Påväg hem.......

........ från Filippinerna är nu sonen med fru. 
De ringde ett videosamtal vid elva, från Ubertaxin mitt i rusningstrafik påväg till flygplatsen och hade inte särskild stor längtan att åka hem till kalla Falköping. Allrahelst eftersom hennes mamma (pensionär) skulle stanna ännu en månad, hos sina syskon.
Sonen hade råkat ut för "turistsjuka", matförgiftad och fått uppsöka läkarvård, men var nu helt återställd.sa han.
Själv bråkar jag med ryggen och försöker kurera den inför resa ner till flyget imorron.
Till middag serverade jag mig som redan rapporterat, lever. Medan maken fick värma sig Toscansk tomatsoppa med fetaost.
Passade sen på att ta paraplyn på en promenad till postlådan, men där fanns bara reklam. Får väl kolla en gång till, för posten brukar vara sen de dagar den kommer alls.
Klockan tre (22.00 lokal tid i Manilla) var det så dags för den första flygresan (ca 13 timmar), till Istanbul. De startade ca tjugo minuter sent, passerar snart över Vietnam, men ska ändå anlända i tid enligt uppgift. 
 
Jag tycker iallafall att detta är en delikat middag........
 
Starx innan take off..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0