Rörmokare igen........

.......ringde under förmiddagen och hade en ny golvbrunn till badkaret, att sätta dit istället för den gamla slitna. Den troliga orsaken till att jag känt avloppslukt, från och till sen renoveringen förra året. 
Nu är den bytt iallafall och då får vi hålla tummarna för att det har varit boven.
Blåser som attan ute, men solen är iallafall delvis närvarande.
En skön dusch var inte fel, men rätt svettig efter att ha fått på kläderna (lite extra ont i korsryggen som bonus för tillfället.....).
Till middag blev det idag varsin hamburgare. Jag med pulvermos till och maken fick det kvarvarande hamburgerbrödet i frysen.
Hade ett paket att hämta (sen i förrgår) och så behövde det handlas en hel del matvaror. Bland annat mjölk, för att jag skulle kunna anrätta det paket lever som "slank med" senast jag var på ICA. 
Det vill inte maken ta del av till middag, men det ska JAG äta imorron.....så det så.
Blev tre portioner, konsumera en imorron alltså och två till frysen.
Köpte även två semlor, varav jag ätit upp min med varm mjölk (hetvägg) som eftermiddagsfika. Maken tar nog sin till kvällsmat. Imorron planerar jag att sätta Inga på bakning av brödkakor. Vi får se om hon lyder order..........
Och naturligtvis gick det väldigt bra för Liverpool i gårdagens kvällsmatch. 4-1 på hemmaplan mot Chelsea.
 
Mums.....lever puttrande i mjölk.
 
Min "alternativ-fika" i eftermiddag.......
 
En av de två skålar jag hämtat i paket idag...... från Tradera.
 
Mor och dotter-selfie däruppe i huvudsta'n (bild stulen från hennes händelse på FB)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0