Till kvällsfika......

......... visade det sig, gå alldeles utmärkt för maken att göra slut på resterande bakelser.
Hade en tanke om att det kanske fanns kvar lite Napoleon iallafall, till mig idag. Men icke.....
Annars var det frukost vid nio för min del och efter samtal med sonen, hade han dragit på sig en begynnande förkylning. Därför skjuter vi på min födelsedag....... .
Dock ska syster komma på eftermiddagsfika till måndag.
Medan jag tog en varm skön dusch, startade Inga middagen.
Idag blev det stekta ytterfiléskivor med pommes. Resterande del av filén gjorde hon grytbitar av och imorron blir det pepparrotskött.
Maken äter i Tidaholm, men pepparrotsköttet räcker även till söndagmiddag.....mums.
Kände att jag behövde ta en promenad och då det lugnat ner sig med blåsten en del, fick det bli så.
Nu i fåtöljen igen, med mitt stickprojekt. 
Enligt mig finns det inte särskilt mycket att se på TV numera, på fredagkvällarna.........
 
En frusen ruggig liten fågel....i blåsten.
 
Middagsportion.......
 
Tur det fanns en mini-hallongrotta till kaffet.
 
Strax innan skymning.....
 
Våra blåbärsbuskar har fått "hyresgäster"........
 
Fullmåne över grannens tak........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0