Wake-up call.......

.......från mobilen, fick jag redan klockan åtta. 
Jodå det gick bra att anlända om en kvart....... ja vad får man inte utstå, för att få ordning på värmen.
Maken sov också skönt, så han fick pallra sig upp ur "skönhetssömnen", även han.
En timma senare sa reparationskillen: Att nu skulle det vara i dugligt skick igen.......
Bara att se fram emot fakturan då, svarade jag och sen får vi väl hålla koll ett tag ute i förrådet, så allting "sköter sig".  
Frukostmackan är intagen, så också fåtöljen. Aningen tidigare än vanligt.......
Idag har Inga sagt att det blir kalkonfiléstek till middag, vi får se om hon håller vad hon lovar.......  
Jodå, det serverades enligt ovan och strax därefter ringde det på dörren.
Därute stod brevbäraren, en fd. kollega som också gått i pension.....men fortfarande jobbar en hel del.
Anledningen till att hon ringde på var att maken hade ett paket skivor (nu igen) som inte gick ner i vår postlåda.
Tog på kvällskvisten en promenad till återvinningen.....i det vackra vädret. Men det var ju mörkt, så jag behövde inte se det.
 
Klart att servera........
 
......och här är min portion. Ju fler färger desto bättre, har jag läst.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0