Ångrade mig........

........och köpte ännu en nitlott (digitalt), fem minuter innan sändningen började.
Hade inget bättre för mig, eftersom hostandet begränsar mig i alternativ av nyårsfirande och fanns inte så mycket annat på dumburken som intresserade.
Hittade en "fådd" flaska cava i barförrådet, som fick ligga en stund i kylen. Maken fick dra upp korken fem i tolv och varsitt glas konsumerades sen.
Ganska omgående därefter uppsökte jag sängen, för att halvsittande försöka sova. Har väl gått hyfsat i kortare portioner och i vaket tillstånd har veterinären från Yorkshire, underhållit mig mellan hostattackerna.
Ute är det snöstorm och inne har maken pausat sitt damsugningsuppdrag, från igår.........av okänd anledning.
Kaffet har precis blivit färdigbryggt och Inga är nog snäll och fixar mig en macka strax, till en kopp av det.
Var tvungen att hjälpa Inga, så hon slapp snubbla på matthög i köket, då hon skulle laga middag. Gjorde därför avslut på städningen åt maken. Han fick dock jobba bra mycket ändå, för det fanns gott om snö att skotta.....i flera omgångar.
Inga serverade kalkonfilé, smörstekt broccoli, cava"kryddad" gräddsås, gélé och potatis. 
Har sen broderat en del och hostat lite då och då.........
Macka och kaffe till kvällsmat och nu väntar jag på att matchen Liverpool- Newcastle ska börja om nån timma, vid nio.
 
Så ser alltså en nät-nit-lott ut ........
 
Första middagen på nya året förberedd.......
 
Klart för tolvslag......
 
Så såg det ut strax efter fyra inatt.....och mycket värre skulle det bli.
 
Nyårsdagsmiddag.......
 
Ja så kan det gå, för finporslinskoppar, som plötsligt hoppar från hyllan i skåpet......
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0