Även lagade föremål.......

......kan ha en viss charm och fungera som souvenir från en resa.
Gjorde ett försök att lappa ihop de två "förolyckade" sakerna från marknaden för en vecka sedan.
För jag kunde inte bara slänga dessa tyckte jag....... 
Den ena var nästan inte alls skadad, medan den andra keramikplattan hade brutits i tre stora delar.
Med superlim lyckades jag hyfsat.......
Apropå lyckas....... så kan det väl inte bli närmare, men ändå inte nå ända fram......som för handbollslandslaget igår. Så surt........
Mera trista nyheter kom också, angående Liverpools tränare Jürgen Klopp, som aviserat att han kommer sluta när säsongen är till ända i vår......efter nio år. Ganska imponerande prestation, med tanke på hur ofta tränare på den nivån får sparken och en hel del troféer har det också blivit under dessa år.
Nu får vi ladda för handbollens bronsmatch imorron och efter den blir det FA-cup match med Liverpool (samtidigt som handbollsfinalen sänds). Tur i oturen.....eller hur man nu ska trösta sig.
Startade dagen med att efter frukost åka till återvinningen (där var det blockerat igen med parkerade bilar) och avyttrade en del, samt efteråt tog jag en tur på loppisen. Hittade en hel del och inhandlade även kaffebröd.
Maken drog på blues i Tidaholm, medan Inga tog sig an ett paket köttfärs. Det blev spagetti med köttfärssås för mig till middag och en bytta till frysen. Därefter rullade hon biffar och lade sen in resterande färs i två mindre påsar för frysen.
Nu ska jag trycka igång bryggaren och ta mig en bakelse till eftermiddagskaffet.
 
Min platta fick en krok i köket, den andra ska ges bort och sitter nu i en ram.
 
Blev en hamburgare till fredagskvällsmat.......
 
Frukost på sängen gav Inga mig.........
 
......alltmedan solen tittade in genom fönstret.
 
Mysig dekoration vid cafét på loppisen......
 
.....och här min vagn med fynd.
 
Inga kokar köttfärssås........
 
......och jag äter middag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0