I väntan på........

........handbollen, kan jag glädja mig åt vinst för Liverpool igår. Semifinalen består dock av två matcher så de måste vinna en match till om två veckor, för att nå cup-finalen.
I förmiddags ringde en kompis och pratade en stund. Då hon var förkyld, skjuter vi på att träffas till efter min resa. Och jag hoppas slippa alla återfall/anfall av baciller åtminstone för några veckor nu.
Det var makens tur att laga middag idag, meddelade jag igår.
Hade köpt ärtsoppa och han fick steka några pannkakor till den.
Bäst som jag satt i min fåtölj, väntande på middagen......drog brandlarmet igång.
Direkt så ringde larmcentralen också. De hör av sig inom en halvminut (jo för det har hänt några gånger förut.....vid matlagning).
Fick det avstängt omgående och full vädring på det. Men det blev ju inte en lugn och trevlig middagsupplevelse direkt.
Packningen fortskrider.......
Nu ska jag fylla i och skicka iväg ansökan om bostadstillägg åt syster, inför pension med start nästa månad. Vi får se vad det blir för resultat av det......... 
 
Detta är en gammal bild........men denna meny serverades idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0