Kallt men sol.......

....... har vi idag. Bilgästen ifck "vila" från laddning under natten, men fortsätter nu att tanka.
Långsamt går det, med bara vanligt uttag mycket mer än ett dygn för att få fullt.
Till middag bestämde Inga att det fick bli panerade koljafiléer (styckfrysta) med potatismos. Det smakade riktigt bra, kommer att köpa mer sådana.
Strax ska jag åka på fotvård och därefter roa mig med att panta flaskor igen. Idag chansar jag inte ens på att COOPs anläggning är i bruk, utan går direkt till ICA.
Ja så kan det gå ......att man förlorar försäljningstillfälle med en opålitlig pantmaskin.
Först var då fotvården avklarad och sen fick det bli pantning. Jag matade i en och en på gammalt vis, medan en bekant stod och iakttog en person som tömt en säck i nymodigheten .....för att lära sig.
Då jag var klar, stod de fortfarande och tittade på automatiken........
Fick sen handlat allt som stod på min lista, men glömde att ta en till förpackning av koljan.
Då jag klev in genom dörren, här hemma kom ett sms: Att det nu fanns nya recept att hämta medicin på........
Taskig tajming med andra ord, men det är inte bråttom.
Ikväll väntar Ligacup-semifinal Liverpool-Fulham och imorron startar Sverige i handbolls-EM.
 
God fisk till middag.........
 
Fotvårdsklar........mot affären.
 
Nu har storväskan kommit fram........dags att börja packa.....smart (om det går haha)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0