Ofantligt mycket onödig snö.......

........ har det dumpigt ner under natten.
Grannen var ute och skottade upp stora vallar mot vårt äppelträd, alldeles utanför sovrumsfönstret.
Dröjde inte särskilt länge förrän maken gick ut för att skotta vår uppfart och han höll på länge.
Han var inne på "halvtidsvila" och jag gick för att klippa mig hos en ny frisör, då min gamla ju pensionerat sig. Det tog väldigt mycket längre tid än jag kunnat tro (långt över en timma).
Resultatet blev väl lite sådär......men man kan ju inte förvänta sig exakt samma vanliga resultat första gången. Vi gör ett nytt försök om ca två månader igen, så får vi se.....
Middagen var ju klar att bara värma, men blev därför väldigt sen idag och maken hade redan börjat andra halvleks skottande, innan jag hunnit hem.
Efter middagen fick det bli en resa in till Tibro och hämta medicin på apoteket.
Tankade också bilen, för att kunna åka tur och retur Landvetter utan sådant uppehåll framöver. Vi kommer nämligen hem runt elva på kvällen och ska hämta bilen igen för hemfärden. Då är det skönt om man bara kan åka nonstop....... ja lite kaffe nånstans under vägen vill nog iallafall reskompisen ha, om jag känner henne rätt.......Men nu gäller att hålla tummar för en problemfri resa på onsdag.
Mer nederbörd är ju lovad.......håhåjaja.....
 
Rena rama julreprisen.......
 
Mycket snö som blåst ihop i drivor........
 
Detta vita elände.....
 
Då tar han sig an baksidans altan........
 
"Idyll".........not in my book.
 
Hela framsidans gräsmatta är full av både grannens och vår egen snö. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0