One done........

......one to go.Assistentredovisningarna kollade, ligger klara för en promenad till brevlådan (men det är så kallt att jag inte var sugen på nån sån).
Det som återstår är årets god man-redovisning och den tar lite längre tid i anspråk. Maken har printat ut alla blanketter, hämtade på nätet iallafall. Sen återstår att begära årsbesked/sammandrag från lite varstans.
Jo för det kommer inte längre automatiskt och har man inget bank-id kan man inte hämta sina uppgifter direkt från nätet. Tänkte igår beställa från F-kassan, men det går inte via datorn före 8 jan. och telefontider att ringa in beställningen, har de nästan inga alls längre. Allting blir bara bättre.......eller.
Sov länge även idag, så frukostmackan blev sen, men maken (som inte var uppe tidigare han heller) tyckte middagen skulle ätas i vanlig tid.......
Han kom och erbjöd sig laga nå't........ vad vet jag inte, men hade väl blivit pannkakor i såfall.
Men det blev lite fart på Inga, så köttfärspaketet från affären igår blev till kålpuddingsås idag och sen köttfärslimpor till en annan dag.
Nu parkerad i fåtöljen, efter att ha fyllt på lite till fåglarna. Den stunden i friska luften räckte, tyckte jag allt. 
Broderiprojektet är nu slutfört, men det gick inte helt enligt plan att sätta det i ramen jag köpt. 
Tror att jag lyckades "rädda" det (trots en spricka) vi får se.........
 
Därute står den stackaren och fryser, nu är den alldeles full av rimfrost också.
 
Dagens middagsportion.........
 
.........och morgondagens.
 
Den får duga, sprickan syns inte från den här vinkeln ...........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0