Resa till Malaga dag ett......

Då jag inte kan komma in på bloggen:
En kort sammanfattning här istället.
Efter en helvetisk bilresa 18 mil i snörök (några av milen var bakom plogbil i 40-50km/tim) kom vi fram till ett då soligt Härryda, lämnade bilen och fick skjuts till flygplatsen. Flyget blev till slut en och en halv timma sent till Malaga och landningen var brysk. Tvärnit och lång hård inbromsning, men ner kom vi. Hyrbilsfirmans kille väntade och var trevlig. Tyvärr hade det ju hunnit bli mörkt, så lite svårt att orientera sig och medtrafikanterna på motorvägen tillhörde inte direkt min fanclub. Många av dem tutade och blinkade då jag körde för långsamt och enligt deras åsikt låg i fel fil........ bara att stänga av öronen och köra. Framme vid målet fick vi snabbt innan stängning tag på lite livsmedel och landade sen i lägenheten. Vi stöp i varsin dubbelsäng och somnade. Jag för att vakna mitt i natten med kramp i en stortå och på andra sidan i lårmuskeln. Blev att motvilligt ta sig ur sängen för att ta hand om. Runt halv åtta väckte så reskompisen mig, för proppen hade gått då hon gjorde gröt i micron. Inte förrän vi drog ur sladden där, gick det att återstarta elen i lägenheten. Telefonsamtal med värden, men troligt att det var "det spanska elfenomenet" som hälsade oss välkomna. Nu funkar det iallafall. Fortsättning följer..........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0