Varför bara en sak.........

......att hantera. Lika bra att ta åtminstone en till, när det ändå är strul.
Toalettstolen i badrummet går nu inte alls att spola. Den har krånglat någon vecka, men nu tyckte den att det var läge lägga av helt.
Bilverkstaden ringde: Det var dags att hämta hem det åtgärdade fordonet. Kostade en till slant, att lägga till bärgningsavgiften........ det var batteriet som packat ihop, så hyfsat lätt åtgärdat.....för bilverkstaden iallafall.
Då jag blivit avlämnad där, tog jag tag i nästa problem. Åka till rörmokaren, samt handla lite till mat.
Fordonsskadan anmäld till Folksam. Då kunde jag med gott samvete äta middag (kåldolme-portion), klockan fem (maken åt hamburgare redan före två). Kanske ska fortsätta packa upp och hantera tvätten......
Uppackat och väskan undanställd, men alla presenter är fortfarande kvar att hantera. Det och tvätten, tar vi imorron.
En god natts sömn senare, tar jag dagen som den kommer. Inga måsten idag (mer än laga middag, men det får ju Inga göra.... haha). Hon har redan bjudit på kokt ägg med mackor och kaffe till frukost. 
Bättre upp ändå blev det till middag. Då bjöd hon på stuvad spenat med ägg, bacon och panerad potatis.
Ute vräker det ner snöblandat regn just nu.........
 
Middag.......och efterrätt.
 
Fullmåne mitt på dagen, över Fagersanna.
 
Vi har allt en hel del snö kvar.....och månen skymtar bakom äppelträdets grenar.
 
Min nya keramikgris från Mijas Pueblo.......
 
Vad Inga bjöd mig på till frukost..........
 
Mycket snö kvar, men det har ändå försvunnit massor.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0